Trnjenje ruku i vozačka dozvola – koje je Vaše mišljenje?
Poštovani,
Molim Vas pomoć, unazad mjesec dana je počelo trnjenje lijeve ruke, 10-20 puta dnevno po par sekundi te trnjenje ne utječe na funkciju ruke, desilo se jednom na par sekundi trnjenje lijeve strane lica, prijateljica koja je specijalizantica neurologije se zabrinula te me je poslala na obradu. Da naglasim pijem već 2 godine lijek Lamal 150mg navečer kao regulator raspoloženja prepisan od strane psihijatra, epileptički napad nikada nisam imala. CT glave uredan, MR mozga po protokolu za epilepsiju uredan, kao i evocirani potencijali SSEP, no EEG ima veće promjene, u nalazu piše ” srednjevoltažna osnovna cerebralna aktivnost je u alfa ritmu 9 do 11Hz, Blokiranje dobro izraženo. Intermitentno se interponiraju subgeneralizirani sporiji valovi frekvencije 7-8Hz uz učestale generalizirane paroksizme ŠVK frekvencije 5-6 Hz i trajanja do 2 sek. Paroksizama nema. Na HV i FS bez novosti. Nalaz je difuzno disritmičan, paroksizmalno promijenjen.”
Naknadno sam shvatila da trnjenje ruke nije povezano s time jer za vrijeme izvođenja vježbi na treningu sam uvidjela da svaki put pod određenim opterećenjem ruka trne. U velikom strahu od gubitka vozačke dozvole i posla (pravosudna policija) pošto je doktorica rekla da će mi biti oduzeta vozačka dozvola dok ne protekne godina dana od zadnjeg napadaja. Ali ja napadaj nikada nisam imala.. uz večernju terapiju koju već 2 godine pijem od 150mg navečer doktorica je prepisala još 50mg ujutro koju će postupno dizati. Kada sam pitala u slučaju da MR mozga i kontrolni EEG budu uredni da li ostaje dijagnoza epilepsije doktorica kaže da ostaje.
Užasno me strah gubitka vozačke dozvole i posla, molim Vas za mišljenje, hvala unaprijed
24.3.2025
Odgovara
prof. dr. sc. Nataša Klepac dr. med., specijalist neurologije, subspecijalist neurodegenerativnih bolestiPoštovani. Prema zadnjem pravilniku objavljenom u Narodnim novinama “vozač koji je medicinski kontroliran zbog epilepsije može biti ocijenjen sposobnim za sigurno upravljanje vozilom nakon isteka 10 godina bez napada i bez terapije, osim u slučajevima sindroma idiopatske generalizirane epilepsije (juvenilna apsans epilepsija, juvenilna mioklona epilepsija i epilepsija s isključivo generaliziranim toničko-kloničkim napadima). Nakon izoliranog (prvog i jedinog) epileptičkog napada vozač može biti ocijenjen sposobnim za sigurno upravljanje vozilom nakon isteka od najmanje pet godina bez napada i bez terapije, osim u slučajevima sindroma idiopatske generalizirane epilepsije (juvenilna apsans epilepsija, juvenilna mioklona epilepsija i epilepsija s isključivo generaliziranim toničko-kloničkim napadima)”. Nadam se da sam Vam pomogla s odgovorom, želim Vam svako dobro.
Vaše pitanje je odgovoreno.